dimarts, 23 d’octubre del 2012

El vigilant d'horitzons: Els passatges perduts


Repic de tambors
em criden a l'èxode

sorprès em disposo
a forjar segles i eons,
d'històries mai mortes,
de relats i records

vibren els Ports,
percussió del meu pols;
els ecos m'avisen,
trontolla el subsòl

sóc heroi immemorial,
un colós d'argila i fang;
estic al sol i a la talaia,
sóc guardià del cim més alt...

Vigilant taciturn,
Dona d'aigua d'ulls muts,
eternament furs,
perpètuament junts

és hora de mostrar
la faç i la fal·lera;
els horitzons i les moles
n'estan convençuts:
terra, aire, aigua i foc,
honrosos poetes,
gloriosos tots dos...

lliures i atàvics,
amants i jocunds,
som vells nou nascuts,
que trenen poemes,
que són déus viscuts

llampurnes de lletres, 
veus de l'indult,
pronuncieu-vos clar i cru:
som somnis fets vida,
sóc jo el fruit fecund,
sopluig llegendari,
llum dels passatges perduts...




PD: El 28 d'octubre ens trobarem...El massís espera!
Per més informació (facebook): Activitats PN dels Ports


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada